„Katės praktika“ – besikartojantis performansas, prasidėjęs maždaug 2012 m. ir sutampantis su internetinės kačių kultūros iškilimu bei laikotarpiu, kai šiuolaikinėje choreografijoje įkvėpimo imta semtis už šokio ir teatro ribų – naujuose gamybos metoduose bei sąjungose. P. Pettersson nagrinėja galimybes sujungti ir pabrėžti žmonėms būdingas kačių savybes ar jomis žaisti, siekdamas sukelti lūžius, padedančius rastis naujai socialinei dinamikai. Katės gali būti apibūdinamos kaip laiką „nulaužiančios“, malonumų ieškančios, parkūrininančios miesto būtybės, egzistuojančios šalia žmogaus. Jos yra žmonių kompanionės, liudininkės ar jų šešėliai, egzistuojantys kaip socialinis reiškinys bei kūnas, kuris nėra nei visiškai žmogiškas, nei svetimas. Šis unikalus santykis skatina ypatingą performanso atlikėjo smalsumą ir buvimą, sykiu permąstant žvilgsnį ir dėmesio politiką ir pabrėžiant dabarties akimirkos galią ne kaip begalybę, o kaip radikalių dėmesio ir intencijų pokyčių seriją.

Pontus Pettersson (g. 1983 m. Osle) – Stokholme gyvenantis švedų kilmės vizualiųjų menų kūrėjas ir choreografas, dirbantis šiuolaikinio šokio, išplėstinės choreografijos ir vizualiųjų menų sankirtoje. Unikalaus menininko stiliaus pagrindas – nuolatinis praktikų ir žanrų mišinys, kuriame tekstas, skulptūros ir choreografinės instrukcijos drauge sudaro kūrinio visumą, sukuriant tai, ką pats kūrėjas mėgsta vadinti „choreografinėmis instaliacijomis“, kviečiančiomis tiek praktikus, tiek žiūrovus susitikti ir susiburti laikinoms unikalioms patirtims. Judesį P. Pettersson taiko visoje savo kūryboje, apimančioje platų praktikų spektrą – nuo instaliacijų ir poezijos iki objektų kūrimo, kačių praktikos ir šokio. Profesionaliu šokėju menininkas dirba nuo 2007 m., kai baigė Danijos nacionalinę scenos menų mokyklą. Jo karjera buvo įvairialypė, įskaitant darbą su tokiais garsiais choreografais kaip Ohad Naharin ir Deborah Hay. Tarp naujausių kūrėjo projektų – choreografinė instaliacija „Bodies of Water“ (2018 m.) skulptūrų parke „Wanås Konst“ ir personalinė paroda „The Egg, the Cat and the Poem – Where the Surface Tears“ (2019 m.) meno erdvėje „Konsthall C“ Švedijoje. Per savo karjerą P. Pettersson bendradarbiavo ir su kitais menininkais, siekdamas geriau suprasti savo kūrybą platesniame kontekste ir skatinti įtrauktį. Tokiuose projektuose kaip „Poeticians“ (2015–2017), „My Wild Flag“ (2017) ir naujausiame jo dirbtuvių projekte „Delta“ (2019) atskleidžiamas konceptualus kūrėjo dėmesys svetingumui kaip choreografiniam šokio ir meno principui.

Atlikėjai:Marius Gotbergas
Viktorija Ambrazaitė
Viktoras Fedorenko
Elmyra Ragimova,
Aurelija Jakimavičiūtė
Nikita Berezko,
Ugnė Lučauskaitė

Video by Vytautas Tinteris

 

Nuotr. Andrej Vasilenko